I ukene 24-25 gjennomførte vi en suksessfull «splitting» av branngenerator på Njord Bravo. Tett samarbeid mellom vår engineeringsavdeling, mekanisk avdeling, samt IRV-AS gjorde dette oppdraget mulig.
Jobben ble utført ved gamle Storviks Mek. Verksted på Dale i Kristiansund. Verkstedet har lange skipstradisjoner fra slutten på 1800-tallet, og det er kjekt å se at det fortsatt gjennomføres skipsmekanisk relaterte oppdrag på historisk grunn.
Foto: Nordmøre Museums fotosamling
Denne gangen var det lagerskipet for olje og gass, Njord Bravo, som snart skal i havet etter omfattende restaurering ved Aibels verksted i Haugesund, som fikk siste oppgradering her i Kristiansund før den går i havet for nye 20 år. Njord feltet i Norskehavet ble stengt ned i 2016 og har siden da blitt oppgradert.
Selv om vårt Storvik ikke har noe direkte familiebånd med tidligere Storvik på Dale, så kommer begge navna fra samme gard i Sunndal, så vi kan trygt si at det er litt historisk sus over oppdraget.
Kristoffer Valset Sjøli og Magnus Brevik om bord på Njord Bravo
Vår Prosjekt- & Engineering-avdeling gjennomførte oppdraget på en særdeles god måte på kort tid, slik at fabrikasjonen av skidde-utstyr og løftebjelke ble produsert og installert iht. kundens krav til HMS og regelverk.
Mekanisk avdeling stilte med godt utstyr tilpasset jobben, samt dyktige fagarbeidere. I tett dialog med kunde og fabrikasjonsverksted IRV-AS, ble jobben gjennomført uten forsinkelser av betydning, eller i konflikt med andre arbeidsoppgaver om bord.
Løftebjelke for stabilisering av motor
Skidde utstyret i bruk